kristi@viimsijooga.ee
(+372) 53 422 544
Vastavalt tunniplaanile
kristi@viimsijooga.ee
(+372) 53 422 544
Vastavalt tunniplaanile

Yin joogast

Yin joogast

1. Yin jooga teeb painduvamaks.

Yin jooga asendites püsitakse 3-5 minutit täielikult lõdvestatud lihastega, et asendite mõju jõuaks sidekoeni üle terve keha. Selline praktika parandab liigeste-kõõluste-sidekudede verevarustust ja seeläbi ka paindlikkust. Paindlik keha on nooruslikkuse, energilisuse ja elurõõmu võti, kuna see mõjutab meie meelolu, liikumisvõimet ja kogu keha närvisüsteemi.

2. Yin jooga ergutab sinu elujõudu.

Lisaks füüsilisele kehale mõjutab Yin jooga praktika ka meie energeetilist poolt ehk meridiaane, mida Hiina meditsiinis peetakse eluenergia “Qi” kanaliteks. Meridiaanid füüsilisel tasandil on sidekoes olevad hüaluroonhappe molekulide “ketid”. Sidekude läbib risti-rästi kogu inimkeha sealhulgas ka kõiki organeid.

3. Yin jooga vabastab lihaspingetest, lõõgastab ja rahustab.

Lihaspingetel võib olla mitmeid põhjuseid, kuid enamustel juhtudel on pinges lihased keha alateadlik reaktsioon emotsionaalsele või füüsilisele ülekoormusele. Püsides asendites lõdvestunult 3-5 minutit, jõuab asendi mõju ka kõige peenemaid lihaskiude ümbritseva sidekoeni ergutades seal vereringet ja seeläbi lõõgastades lihased veelgi sügavamal tasandil. Lõõgastunud lihastega tunneme ennast ka emotsionaalselt rahulikumana.

4. Yin jooga leevendab stressi.

Meie pea, täpsemalt meie meel on keha osa, mida me kõige rohkem kasutame, kuid ilmselt panustame kõige vähem aega selle eest hoolitsemiseks. Yin jooga on hea viis ennast korraks ümbritsevast välja lülitada, istuda paigal 3-5 minutit, lihtsalt hingata ja mitte midagi muud teha. Yin jooga meditatiivne-passiivne praktika on sügavalt rahustav ja lõõgastav nii meie füüsisele kui närvisüsteemile.

5. Yin jooga aitab iseennast tundma õppida

Yin joogat praktiseerides tuleb olla valmis tundma tundeid, aistiguid ja emotsioone, mida on seni mõnes aktiivses ja dünaamilises joogatunnis õnnestunud ignoreerida. Regulaarselt Yin joogat praktiseerides õpime me vaigistama oma meeli ja kuulama oma keha. Selle asemel, et lasta mõtetetulval oma peas katkematult keerelda, õpime me märkama oma mõtteid kõrvaltvaatajana. See omakorda õpetab meid olema käesolevas hetkes ja tundma tänulikkust lihtsalt olemisest, mis omakorda viib meid aina lähemale meie tõelisele iseendale.

6. Yin jooga aitab õppida mediteerimist.

Püsides asendis 3-5 minutit oled piisavalt pikka aega iseendaga, et meeleseisund muutuks iseenesest järk-järgult meditatiivseks. Joogatunni alguses on meel hüplevam, aga tunni lõpu poole reeglina meel rahuneb ja meditatiivne meelseisund on püsivam. Yin jooga on ideaalne viis, et liikuda veel sügavamale oma joogapraktikas

7. Yin jooga tund jätab kehasse imelise “järelsära”.

Yin jooga tunnis saavad keha, meel ja vaim intensiivselt mõjutatud palju sügavamal tasandil, kui dünaamilistes ja füüsililselt aktiivsetes joogatundides. Peale Yin jooga tundi on kehas mõnus ja kerge “sisemise säramise tunne” ning meel on vaikne ja rahulik.

Yin jooga sobib enamasti kõigile inimestele. Liigesehaiguste korral ja muude raskemate terviseprobleemide puhul on soovitav eelnevalt konsulteerida oma arstiga