kristi@viimsijooga.ee
(+372) 53 422 544
Vastavalt tunniplaanile
kristi@viimsijooga.ee
(+372) 53 422 544
Vastavalt tunniplaanile

Yin jooga tund

Yin jooga tund

Yin jooga tund sobib nii alustajatele kui ka kogenud joogidele. Kõiki harjutusi on võimalik sooritada lihtsamalt-turvalisemalt kui ka keerukamalt. Tund on sügavalt lõõgastava ja meditatiivse iseloomuga.

Yin ja Yang on taoistlikus loodusfilosoofias kasutatavad terminid, mis tähistavad ühe terviku vastandlikke poolused või omadusi. Algselt tähendasid Yin ja Yang mäe varju- ja päikesepoolset külge, kuid aja möödudes on nende tähendus laienenud. Yin tähistab ühe terviku naiselikku alget, mille omadused on näiteks, passiivsus, stabiilsus, paigalpüsivus ja peidetus. Yang tähistab ühe terviku mehelikku alget, mille omadused on näiteks aktiivsus, silmaga nähtav, muutuv, liikuv.

Ka inimese füüsilline keha sisaldab endas nii Yin-tüüpi kudesid, kui ka Yang-tüüpi kudesid. Yang-tüüpi koed on näiteks lihased ja Yin-tüüpi koed on luud, liigesed, kõõlused ja sidekude. Erinevat tüüpi kudede mõjutamiseks on vaja erinevaid praktikaid. Yin-tüüpi kudede mõjutamiseks kasutatakse passiivset praktikat, Yang-tüüpi kudede mõjutamiseks aktiivset praktikat.

Yin jooga on nii füüsilselt kui vaimselt sügavalt lõõgastav ja rahustav praktika. Yin jooga tund on äärmiselt rahulik ja meditatiivne. Asendites püsitakse lõdvestunult 3-5 minutit. Yin jooga asendites kas istutakse või lamatakse võimalikult mugavalt ja lõdvestunult, et asendite mõju jõuaks meie keha ja meele sügavaimate kihtideni.

Füüsilisel tasandil on Yin-joogat praktiseerides võimalik parandada liigeste-kõõluste-sidekudede verevarustust ja plastilisust. Lisaks füüsilisele kehale mõjutab Yin jooga praktika ka meie energeetilist poolt ehk meridiaane, mida Hiina meditsiini traditsioonis peetakse eluenergia “Qi” kanaliteks. Meridiaanid füüsilisel tasandil on sidekoes olevad hüaluroonhappe molekulide “ketid”. Sidekude läbib risti-rästi kogu inimkeha sealhulgas ka kõiki organeid.

Yin jooga on hea tasakaalustav praktika kõikide intensiivsemate joogapraktikate ning füüsiliste treeningute kõrvale. Yin jooga on sobiv praktika kui energiat on vähe ja aktiivseid praktikaid teha ei jaksa. Samuti sobib suure füüsilise ja vaimse koormuse korral, kuna aitab lõdvestuda ja meelt vaigistada.

Yin jooga sobib enamasti kõigile inimestele. Liigesehaiguste korral on soovitav eelnevalt konsluteerida oma arstiga.

Sobivaim aeg Yin jooga praktikaks on kas varahommikul või õhtul.

Yin joogat võib praktiseerida ENNE aktiivset Yang praktikat või füüsilist treeningut, kuid mitte kohe pärast aktiivset treeningut..

Yin jooga tundi sobib mugav ja soe, vabalt käte-jalgade liikumist võimaldav riietus. Yin joogat on mugav teha (soojades)sokkides.

Enne joogatundi pole hea vähemalt kaks tundi süüa. Tundi tulles lülita palun telefon hääletu režiimi peale.